Om menn og selvinnsikt

menn selvinnsiktSer ungdommelig ut og holder meg godt for alderen (54). De fleste gjetter at jeg er 10 år yngre (56). Jeg både oppfører meg og ser yngre ut enn det alderen skulle tilsi (59). Ungdommelig mann (53). Gutt på 57 år. Jeg er en livsglad gutt (61). Oppegående ung mann (58). Jeg er en glad gutt (64).

Utsagnene er tatt fra menns datingprofiler. Nettdating er en jungel hvor Tarzan tror han er gutt, uavhengig av alder. Uansett hvordan han ser ut og oppfører seg. Er det en hedersbetegnelse og viktig å være gutt? Når slutter en gutt å være gutt? Når blir en gutt mann? Når blir en mann en eldre mann? Middelaldrende? En gammel mann?

Vil kvinner ha en gutt eller en mann? Jeg vet hva jeg vil ha, og det er defintivt en mann.

Tenk at du er på date. Med en fyr på 55 år som har innbilt deg at han 1) Holder seg godt for alderen. 2) Er ungdommelig. 3) Ikke er gubbete i klesveien eller i sinn. 4) Trener flere ganger i uken og holder seg i god fysisk form.

Den du traff har løyet fem år på alderen. Sendt bilde som er ti år gammelt. Veier altfor mye til å trene flere ganger i uken. Er kledd omtrent som faren din og mener at kvinnen må gjøre mesteparten av husarbeidet. I tillegg synes han at likestillingen har gått altfor lang.

Den du traff blir høyst overrasket når du påpeker forskjellen med hva som ble sagt i reklamen og hva du faktisk får, og forstår ikke hvorfor du ikke vil treffe ham igjen. Det eneste svaret han kan komme på er at du er en innbilsk feministisk bitch som ikke ser hans fortreffelighet.

Hva er det som gjør at en stor gruppe menn går rundt og tror at de er evig unge og ønsker seg en mye yngre partner selv om de selv både er gubbete, mannsjåvinistiske og gammeldagse? Mangler de selvinnsikt eller husker de rett og slett ikke de siste 20 årene? Er det en spesiell variant av alzheimer eller for stort ego?

#oppgitt!

14 responses to “Om menn og selvinnsikt

  1. Morsomt og ganske treffende. Heldigvis finnes det menn som har selvinnsikt også. Til og med noen beskjedne. Utrolig flotte, men forstår det ikke selv. Har gitt opp ordinære nettdatingsteder, men på Cupido er det ganske fint.

  2. Det er når jeg leser slikt at jeg er glad jeg er i streik. Det nærmer seg 6 månder nå!

    Jeg ønsker deg lykke til. Godt det er noen der ute som skriver på passene…

    Slike nettsider skulle hatt et «rating» system. Da kan en som har vært på date med personen skrive inn en liten kommentar, som «Ikke så høy som han sier, men ellers en hyggelig kar.», «Knakende festlig, men vi havnet i vennesonen med en gang. Test ut denne jenter!» eller kanskje «Varsel! Varsel! Varsel! IKKE ute etter et forhold!».

  3. Stemmer for å jobbe med selvfølelsen uavhengig av disse mennene, for blant disse hjørnesteinene vi tufter livet på kan parforhold vise seg å være av de mer ustadige.. Men det hender da det klaffer også? Folk som mangler selvinnsikt, har forresten også en verdi ved at de ender opp som godt stoff i velformulerte blogglnnlegg.

    • Helt enig med deg sånn fornuftsmessig. Likevel er det fort gjort å gå på en smell. Det hender heldigvis at det klaffer av og til også. Og det er vel derfor folk fortsetter?

      Og takk! 😉

Legg igjen en kommentar

