Musefest

kaffe musember pengerDet er musefest i bloggen min. Etter jeg flyttet inn her så har det kommet mye mindre trafikk fra google enn det gjorde i gamlebloggen. Og de søkeordene det kom flest fra de har jeg ikke sett etter flyttingen.

Det eneste som havner i bloggen nå er de som er på musejakt med søkefrasene musember, musefest, musejakt, mus, musebarberingsmote, musember sex, musember hekling oppskrift og la dotten gro. Betenkelig, dette er jo ingen museblogg, men det er jo snart desember og det er musehøytid. Likevel tror jeg ikke musesøkerne er målgruppen min, eller jeg i deres. Jeg skjønner jo at det kommer fra innlegget om musember. Innlegget har 542 visninger og er også det som er vist mest etter flyttingen. Nå har damene begynt å sy museører på trekantene sine og det synes jeg er en god ting. At de får trusler og blir sjikanert er en dårlig ting. Tydelig at dette setter følelsene i sving. Ikke uventet, egentlig, men det går an å ytre seg på saklig nivå.

Tidligere var toppsøkeordene mine; lykke kan ikke kjøpes for penger, penger gir ikke lykke  i utallige varianter. I tillegg var kaffe et topp søkeord. Jeg vil ha tilbake kaffesurferne! Kaffelelskere er i målgruppen.

Jeg vet ikke hvordan søkemotorene opererer, men kanskje de ikke indekserer (eller hva det nå heter) de gamle innleggene mine? Eller at det er noe feil et sted?  Noen som vet hvordan bloggen kan gjøres mer søkevennlig?

5 responses to “Musefest

  1. Har du lagt inn de gamle innleggene på denne bloggen? Ser også att der du blogget før er nedlagt, domenet er utgått. Det vil nok gå en tid før o store Google rangerer dine gamle poster like godt som de gjorde før.

    • Ja, jeg overførte alle innleggene fra forfatterloggen og hit. Gjorde en feil og overførte hele forfatterloggen og måtte slette alle innlegg manuelt. Så fikk jeg lastet ned bare min blogg og overført. Derfor tenkte jeg det kanskje var noe feil. Bare å smøre meg med tålmodighet så lenge da. Takk for tilbakemelding.

Legg igjen en kommentar

