Livet

travelt livHar du noen ganger vært der? På det stedet at livet er fullt? At det er liten plass til mer. Tid kan det nok være. Ofte handler tid om prioritering og det er ikke tiden jeg mener. Tid har jeg nok, egentlig. Det er mer at kapasiteten ikke er der. Den mentale kapasiteten. Hjernen jobber overtid og blir overladet, overstimulert. Den tiden man kunne gjort ting, feks gått på kafe, tatt en fest, vært sammen med venner, hatt sex eller blogget må brukes på mindfullness og andre ting som lader ned hjernen. Slik at jeg er sikker på at den virker dagen etter og ikke kortslutter.

Stress. Kanskje det er stress. Men det oppleves ikke som stress. Det er bare travelt. Det plager meg egentlig ikke. Det er bare det at jeg trenger ro, stillhet. Roe ned. Puste. Lese en bok. Drikke kaffe. Høre på beroligende bølgeskvulp. Spise deilig energi i form av nøtter,  bær og frukt. Ligge på sofa. Sove. Ta vare på meg selv. De få timene jeg ikke jobber brukes til å roe ned hjernen og adrealinet i kroppen. Snart er det ferie. Tid for et skikkelig magedrag.

Derfor er jeg ikke her så mye nå. Men plutselig er jeg tilbake igjen. Kanskje fortere enn jeg aner.

Dere er i mine tanker.

God pinse!

 

9 responses to “Livet

  1. God pinse til deg også.
    Gjør man endringer i livet sitt (behøver ikke være store) kan det bli travelt.
    Nyt dagen, livet og kaffen 🙂

  2. Heldigvis er endringer noe som på et tidspunkt ikke endringer, men normalen. Ting går seg til, det tar bare litt tid. Nyt dagen og kaffen ja. Solen dukker opp.

  3. Godt å se det er liv i kaffeelskeren. At tid kan oppfattes forskjellig, fra den ene dagen til den andre, er vel normalen. Og du sier det jo selv, at det ikke plager deg.
    Kos deg i Pinsehelgen Jenny.

  4. Godt å se du har det bra i prioriteringene dine, og at det er liv i deg :-). Tid til tilstedeværelse i eget liv er en bra ting. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Nyt pinsen på din egen måte, akkurat slik det kjennes rett!

  5. Kjenner til konseptet. Det er vel ikke helt uvanlig at det topper/bunner seg litt rett før en ferie.

    God å se at du er rundtom uansett. Nyt kaffen!

  6. Jeg pleier å si det som så: Når en blogger ikke blogger på ei stund så er det et godt tegn 😉

    Innimellom så må man bare prioritere livet. Håper du har fine dager 😉

  7. Ta vare på deg selv – det er sjelden andre gjør det, så det er bare å brette opp ermene 🙂

Legg igjen en kommentar

