Barn av regnbuen

Dessverre får jeg ikke fulgt toget og allsangen med Lillebjørn Nilsen i Oslo i dag. Derfor markerer jeg i bloggen min. Jeg er et barn av regnbuen, og jeg er ikke hjernevasket. Jeg er det av egen fri vilje.

 

11 responses to “Barn av regnbuen

  1. Hvorvidt vi er hjernevasket er vel et definisjonsspørsmål. Vi er i hvert fall innpodet med kulturelle dogmer og oppdratt til å bli gode samfunnsborgere innenfor en kulturell tradisjon. Oppdratt i en annen tid i en annen kultur, hadde vi strømmet til torget for å la oss underholde av offentlige henrettelser.

    God søndag 🙂

  2. Syng av hjertens lyst der du er 🙂
    Hjernevask er vi alle utsatt for, fra alle kanter, men det er en annen sak.
    Ha en fin dag og god kaffe 🙂

  3. Tanken bak oppmøtet var god, bevares ja! Men jeg er innbitt motstander av ALL suggesjon a la dette, så om jeg hadde hatt anledning, ville jeg ikke møtt opp uansett. Men all cred til deg for tanken om oppmøte, og andre som de facto møtte opp! Vi har alle forskjellige oppfatninger, og TAKK for det 🙂

  4. Hei!

    Det er så lenge siden jeg har sett noe til deg og lest noe av deg, så jeg lurer på om det går bra med deg?

    Håper fraværet skyldes noe artig!

  5. Heia. Det går bra med meg. Bare så mye å gjøre at jeg har liten tid og energi. Livet er liksom fullt og nok. Har ikke glemt dere, og kommer sterkere tilbake. Og takk for at dere husket meg!

    Nå skinner solen og jeg skal ha en pust i bakken, eller rettere sagt på verandaen mens jeg leser.

    • Nå skjønner jeg litt av hva du styrer med, etter å ha lest innlegget fra i vinter. Håper det går seg til for deg.
      Vedrørende Barn av regnbuen, vil jeg ikke kalle det å bli hjernevasket. Det har for negativ klang. Å tilhøre et flerkulturelt samfunn med masse positive inputer, og se det positive i det, er LÆRING.

Legg igjen en kommentar

