Tvitre tvitre

tvitreAha. Jeg har blitt et moderne menneske! Jeg har registrert meg på tvitter (uten at jeg helt forstår konseptet). Annet enn at det er en måte jeg kan utrykke meg på når jeg er lat og ikke gidder og skrive mer enn maks 160 tegn. Jeg har funnet ut hvordan man følger andre. Hvordan jeg tvitrer. Hvordan jeg kobler twitter og Facebook. Bloggen og Twitter. Ikke dårlig bare det! Så lurer jeg på. Hvem kan se meg? Hva jeg tvitrer? De som følger meg? De som jeg følger? Alle? Hva tvitrer man egentlig om? Alt? Eller finnes det noen uskrevne regler? Vel, nå er jeg der. @kjentsomjenny Hyggelig om du finner meg og legger meg til.

19 responses to “Tvitre tvitre

  1. Ikke spesielt imponert over twitter hittil. Kontoen ble supsendert pga spamming, og de beklagde det inntrufne. Kontoen er oppe igjen.

  2. Hverken tvitrer,kvitrer eller fjesboker, men det er vel så. Kjenner de navnet/nicket ditt, kan vel hvem som helst se deg. Mener jeg.

    God fornøyelse og god kaffe 🙂

  3. Moderne? Du er opptatt av at folk «ser» deg? Ikke av innholdet i det du formidler? Og har du ikke oppdaget tvitt, twat, facelift og neglebok før nå? Det har du nok. Gjør deg ikke særlig mer moderne. «Og legg meg til» – ah, da er lykken nådd. Hehe – jeg likte humoren i innlegget ditt!

    • Nå virket du en smule grinete tantefjas. Alle mennesker er opptatt av å bli sett. Også du. Ellers ville du ha skrevet i et word dokument og ikke her.

      • Jeg likte som sagt humoren! Og jeg er imponert over hva du vet om meg. Iom at du presenterer et utsagn som fakta. Ala «du er, ellers ville du». En sten kan ikke fly. Duu kan ikke fly. Derfor er du en sten. Eller jeg.

  4. Twitter er 140 tegn, ikke 160.

    Alle kan se hva du twitrer, også de som ikke følger deg – men da må de søke deg opp aktivt. De som følger, får tweetene dine opp i feeden.

    Ser i «@kjentsomjenny tvitret» at du i grunnen har knekt koden.

  5. Ah, jeg ser Frode har fått lagt til Jetpack hos dere 😉
    Jeg skal forsøke å finne deg på Twitter når det ryktes at den er fri for virus igjen. Både fjesboka og twitringa har hatt et problem som dukka opp rett før helga, og jeg ser du ramlet rett over det også 🙂

    For egen del så kvitrer jeg lite der, men det er en veldig kjekk måte å følge mange på. Folk (de som jeg følger ihvertfall) er veldig flinke til å legge ut spennende linker. Flere nettsteder twitrer sitt siste nytt også, noe som er greit da det ikke alltid er oppegående rss-feed hos alle. Og for bloggere er det jo en megaflott måte å legge ut siste nye innlegg, særlig når jetpack er på plass og en bare trenger å klikke på fuglen.

    • Ja, Frode har fikset 😉

      Er det virus der? Uff. Ja, det er en fin måte å følge med på folk som driver med interessante ting. Får lett oversikt. Kanskje twitter ikke er så verst likevel. Håper du finner meg, jeg finner nemlig ikke alle jeg vil finne.

  6. Velkommen!

    Det ser ut som om du har fått alle oppdateringene du trenger. Jeg måtte prøve meg på twitter flere ganger før jeg fikk det til. Gi det en sjanse.

    • Gjør så godt jeg kan, og får visst til noe, uten at jeg heøt skjønner hvorfor, men det er ikke så viktig bare det virker 🙂

  7. Ikke for å skremme deg Jenny, men det er virus overalt på nett… ganske likt det virkelige liv midt i en influensasesong 😉
    Men det gjelder vel det samme på twitter som overalt ellers, ikke klikk på ting som ser ut til å være for gode til å være sanne, eller som ser mistenkelige ut.
    Altså, «kjekk ung herremann søker kvinne over førti til bortskjemming», det er garantert ikke noe å klikke på 😉
    Måtte bare ta en fleip på det…

    • Jeg blir aldri smittet av de virusene i det virkelige liv, så kanskje ikke macbooken min blir smittet heller? Om jeg er veldig positiv, og ikke klikker på rare linker. Hehe, nei, det er ikke noe å klikke på sånne unge herremenn. Liker jo de godt voksne mye bedre 😉

      På twitter så hadde du skrevet at du fant meg, men det fant jeg ikke ut før jeg fant deg under følgere og gikk inn til deg. Skulle ikke jeg se det under twetene mine inne hos meg?

  8. Eh, nei, der vil ikke jeg komme opp før du har begynt å følge meg, noe du har, men jeg har vel ikke tvitret på noen dager så det er neppe så mye å se 😉
    Jeg sendte deg en sånn direkte til deg tweet for å gi beskjed om at jeg fant deg.

    Tja, ung herremann som ønsker å skjemme meg bort ville sikkert vært stas det, men hva jeg skulle gjort med en sånn en, det aner jeg ikke. Jeg også foretrekker å ha de litt mer modne, får bare vondt i magen av umoden frukt… dagens filosofi 😆

    • Har ikke funnet noen sånn direkte tweet jeg?

      Umoden frukt får man både vondt i magen og hodet av. Velmodnet er myyyye bedre! Liker filosofien din 🙂

Legg igjen en kommentar

