Fuck you

Nei, ikke fuck you, dere eller verden. Dette har blitt yndlingssangen min. Det får meg til å tenke. Kan en dame i sin beste alder like slike sanger med et slikt språk? Er «fuck you» på engelsk helt greit?  Jeg har lyst til å ha den som ringetone på iPhonen min, men tør ikke. Hva vil kollegaene mine si om de hører det? Sender det ut feil signaler? De er allerede fasinert av iPhonen min og synes den er en rar ting, mobiler ringer man med og alt det  andre dilldallet skjønner de seg ikke på. Kollegaene mine er verdens beste, men litt trauste kanskje. Antagelig slik jeg selv fremstår på jobben. Bortsett fra iPhonen og de orange buksene da.

Lily Allen sin låt Fuck you er ikke for voksne damer? Hva skal voksne damer like, hva er greit? Mulig jeg lider av en liten identitetskrise. I tilegg har jeg lært meg å poste vidoer i bloggen. Det var jo lett. Bare lime inn linken i selve innlegget. Det tok meg noen måneder før jeg fant ut akkurat det, takket være Cassandra på Nettshaman.

Det enkle er ofte det beste.

18 responses to “Fuck you

  1. «Gamle damer» liker det de vil. Basta bom.
    Ingen aldersgrense på musikk vel?????

    Cassandra er kjekk å vite om 😆
    Ha en fin dag 🙂

    • Takk. Da gjør vi det. Det er nok ingen formell aldersgrense for musikk, men jeg tror det er en uformell. Noen forventninger fra samfunnet og miljøet man er.

      Ja, fint jeg fant Cassandra! Ha en fin fin dag mormor.

  2. Så bra at du fant ut av det da! 😀

    Gjør det du selv vil. Ikke tenk på alder eller image. Trodde det var en av fordelene med å bli voksen jeg, få lov å gjøre som en selv vil!

    Nyt mandagen videre!

    • Ja, og det var jo så lett at det var umulig å forstå.

      Trodde jeg måtte bli 66 før jeg kunne gjøre som jeg vil, og det er jo en god stund til, Kanskje like greit å starte nå. Nyt tirsdagen 🙂

  3. «Kan en dame i sin beste alder like slike sanger med et slikt språk?»
    Det kan hun!
    Hun kan like, si og gjøre akkurat hva hun ønsker, så lenge det ikke går ut over noen. Og å like en sang kommer ikke inn i kategorien gå ut over 🙂

  4. Nå veit ikke jeg hva som er din beste alder, men jeg er nå to år eldre enn meningen med livet og nåde den som forsøker å fortelle meg hva jeg skal høre på av musikk… da går det galt altså 😉
    Når det gjelder ringetone på mobiler så gjør akkurat som du sjøl vil, kan ikke bry seg om de på jobben vel? Eh, for du har vel ikke på mobilen på jobb? 😆

    • Jo, mobilen er med på jobb, men den er på lydløs. En sjelden gang glipper det slik at jeg glemmer å slå den på lydløs.

      To år eldre enn meningen med livet?

          • Ellen har helt rett, det ble 44 😉 Og siden du er litt mer, så er helt sikkert du også gammel nok til å velge musikk 😉

            Jeg jobba sammen med en som hadde en sånn skikkelig fanfare i militærstil som ringetone på mobilen. Og skikkelig høy lyd på den. Første gangen jeg hørte den lurte jeg fælt på hva det var, og hele klassen reiste seg opp og gjorde honnør (jeg var lærervikar).

Legg igjen en kommentar

