Kommentarene som forsvinner

MacchiatoJeg er ikke så teknisk av meg. Jeg klarer stort sett å lage innlegg hos meg selv og legge igjen kommentarer i blogger. I den siste tiden har det blitt vanskelig å legge igjen kommentarer. Det er akkurat som om kommentarene blir borte når jeg har postet dem. De forsvinner i løse luften. Noen ganger finner jeg dem igjen, som i går, inne hos Fjellcoachen. Andre ganger er de tydeligvis borte for alltid.

Det startet med at jeg måtte logge inn på WP for å poste kommentarer i noen blogger. Da fikk jeg opp feilmelding og skjønte etterhvert at det var det jeg måtte. Slitsomt. Jeg har ikke WP blogg lenger, jeg slettet den når jeg registrerte meg her. Tydeligevis har jeg beholdt brukernavnet mitt. Bloggen min er her. Det holder at jeg logger inn her, synes jeg. Men så har jeg logget meg på WP også da, men nå hjelper ikke det heller.

Kommentarer som er forsvunnet er inne hos Bente (måtte logge meg inn med gmailen min først, senere på dagen fungerte vanlig posting), Fjellcoachen, Lammelåret, Sotengelen, Sukkerspinneriet, Mormor, Vinterverket og Ege Denne. Som jeg kommer på i farten. Hallo! Jeg har ikke glemt dere! Det er bare disse kommentarfeltene som hinderer meg. Det kunne jo også være slik at jeg har blitt ignorert/bannet, men ikke i så mange blogger.

Det er irriterende, og jeg mister motivasjonen. Jeg synes jeg har skrevet en glup kommentar, og vips, så er den borte borte. Før jeg gir opp så forsøker jeg å poste et innlegg om det. Kanskje jeg gjør noe galt? Kanskje noen kan forklare meg hva som skjer?  Hva jeg skal gjøre for at kommentarene ikke skal forsvinne? Takk!

Ah! Må ha en dobbel Macchiato! Natta!

 

22 responses to “Kommentarene som forsvinner

  1. Det er visst en konkurranse på gang mellom disse tilbyderne av bloggplasser.
    Jeg fikset det eller å ha vært her :
    http://www.starbear.no/cassandra/2012/03/15/kommentering-hos-wordpress-com-brukere/
    Men jeg seer at mange har problemer.
    Jeg har sikkert mistet noen jeg også :_)
    Da sier jeg noe og dermed blir det som det blir. Jeg blir sur.
    Du er ikke «banned» hos meg, men du havnet i Useriøsboksen. Plukket deg ut derfra, så nå får vi bare se hvordan det går fremover 🙂
    Sov godt.

    • Nå havner visst kommentarene mine i spamfilter overalt. Forsøkte å kommentere i den bloggen du linker til i dag, men den ble borte. Jeg er innlogget WP, likevel havner den i seriøsboksen.

      Takk, sov greit nok 😉

  2. Jeg har lett med lys og lykter etter kommentarer fra deg..men finner bare dem der vi åpenbart kommuniserer! Irriterende 😦

  3. Tilbaketråkk: Mormor klager | Mormors klagemur·

  4. Noen av de du nevner her er på wordpress.com, et par er vel på wordpress.org også var det et par fra blogspot. Forskjellige portaler de tre og dermed forskjellige innlogginger og forskjell på hvordan kommentarer fungerer.

    Det er også forskjell på hvordan de forskjellige bloggerne har innstilt sine blogger til å godta kommentarer. Men for eksempel inne hos meg skulle du vært godkjent fra før, så der må noe annet ha skjedd.

    Linker, som den fra Mormor sin side til denne, det havner automatisk i useriøs mappa. Det er fordi det har vært mye såkalt trackback-spam en periode så alle spamfiltre sortere de automatisk dit.
    Sånn er det i wordpress.org systemer, som din blogg også ligger på 😉

    Men jeg tipper på at dere her på forfatterloggen også har en tekniker? Spør vedkommende om h*n vet hva som kan ha skjedd.
    Eller følg med på hva som skjer inne på http://www.nettsjaman.no
    (og der havner vel jeg i spamfilteret hos deg, for nå la jeg til en link 😉

    • De virker som om jeg havnet i søppelpostkategorien i hele går. Viker som det fungerer bra om jeg blir plukket opp derfra. Da får jeg kommentert igjen.

      Vi har en tekniker, eller en som drifter siden. Kommentaren din havnet ikke i søppleposten, jeg måtte bare godkjenne den fordi du antagelig ikke har postet her før. Har satt at jeg må godkjenne første kommentar, så skal resten slippe gjennom. I går var første gang en link havnet i søpleposten, så det har ikke vært noe problem.

  5. Jepp, du havnet i spam hos meg også. Jeg har hentet deg ut igjen nå. 😉

    Håper du finner en løsning. Det er mange som har meldt om samme problem som det, men det kan se ut som om det har løst seg igjen.

    Kanskje du skulle prøve uten WP konto hos enn av oss?

  6. Jeg har problemer med at jeg til stadighet må hente ut folk som brått har blitt useriøse. Må derfor sjekke den boksen ofte. Går som regel greit å poste kommentarer. Ikke ofte det har klikket nå i det siste. – da er det som oftest dårlig nett der jeg er.
    Hva som skjer vet jeg ikke- men Casaandra vet og hjelper til. Flinke Cass.

    • Ja, ett eller annet har begynt å skje slik at kommentarer havner i søpleposten. Får håpe det ordner seg når man har plukket folk ut derfra så kanskje systemene skjønner at det ikke er spam.

  7. Dette forstår jeg ikke. Du prater om kommentarer som forsvinner på en ANNEN blogg enn dette??? Eller er det her de forsvinner? Dersom det første er tilfelle, har vel dette innlegget ikke noe her å gjøre, og i det siste tilfelle, er vel det noe som Hr Skarstein burde adresseres? Men det er mulig mormor også kommer inn i bildet? Hm, jeg tror jeg går til Webpsykologen for å finne ut av dette interessante dilemma. Uansett, god påske, og håper at du fant ut av de malplasserte kommentarene!

    • Hvorfor har ikke innlegget noe her å gjøre? Dette er bloggen min og jeg kan jo skrive hva jeg vil i den, så vidt jeg vet? Det er kommentarer i andre blogger enn her og å poste i her så blir de andre oppmerksom på det.

      God påske!

  8. Alle kommentarer du har lagt igjen hos meg har jeg publisert. Vet du om noen kommentarer som ikke har kommet gjennom hos meg?

    Jeg har valgt å sette alle kommentarer på vent (på godkjenning), derfor kan det ta tid før de blir publisert.

    Også hos meg har kommentarer fra deg havnet i spamfilteret, men jeg henter deg ut igjen – kjekt å ha! (Øystein Sunde)

    Nå vil jeg ønske deg en god påske!

    • Tror de har kommet frem alle sammen. Det jeg reagerer på er at de liksom blir borte når jeg poster dem, da har de antagelig havnet i spamfilteret. Når det er vanlig får jeg beskjed om at de er satt til godkjenning.

      God påske Lammelåret! 🙂

  9. Ingen kommentarer i spam hos meg. Men kommentarene ser ut til å ha forsvunnet ja. Men merker også at enkelte kommentarer jeg skriver, både hos meg og andre steder forsvinner plutselig.

    Det er ikke nettet som trøbler da?

    • Tror ikke det er nettet. Tror nett-trollet spiser dem. Eller at de havner i spamfilter, eller noe. Noe mystisk skjer i alle fall.

  10. Tilbaketråkk: Kaffe, pupper og penger·

    • Innlegget er gammelt. Fra mars, da hadde jeg problemer, ikke nå. Jeg har bare oppdatert alle linker og bilder og derfor dukket det frem igjen.

Legg igjen en kommentar

