Hva jeg liker med vinteren

vinter juleferieFlere har sikkert fått med seg at jeg er grunnleggende negativ til vinteren. I dag har jeg tenkt over hva jeg faktisk liker med vinteren for det følger jo noen positive ting med denne kalde og mørke årstiden. Det er viktig å tenke positivt selv om man fryser og hjerneellene beveger seg sakte på grunn av kulden. Det jeg liker med vinteren er:

  • Skumringstimen. Jeg elsker skumringstimen. Da sitter jeg uten lys helt til jeg må slå det på. Dette er den rolige timen. Tenketimen.
  • Juleferie!
  • Vinterferie! Hvor skal jeg reise i år? Tips mottas med takk. PS: Det må være varmt der, i alle fall en del varmere enn her.
  • Sitte foran peisen i en god stol, med en god bok og en kopp varm og sterk kaffe.
  • Jeg har bedre tid og kan jobbe mer.
  • Jeg tjener mer penger og bruker mindre penger.
  • Jeg har bedre tid til å ha gode samtaler med venninner / venner, og de har bedre tid til meg.
  • Nysne og fullmåne. Glitringen i snøen. De trolske trærne.
  • Vintermat. Mat som varmer. Næringsrike, gode varme supper. Sterke supper. Pinnekjøtt.
  • Jeg får nok søvn. Ikke noe er bedre enn å sove bort en kald dag / kveld!
  • Jeg får brukt de stilige vinterstøvlettene mine.
  • Jeg er mindre rastløs.
  • Gå på ski.

Det var det jeg kom på i farten. Det kan hende det er mer. Hva liker du med vinteren? Kanskje jeg kan plukke opp noen tips.

vinhylle begjær praha

 

14 responses to “Hva jeg liker med vinteren

  1. Herlig! Jeg er også grunnleggende negativ til vinteren. Etter at jeg fikk barn har det blitt litt bedre. Det er hetlig å base is nøen og lage snøengler og ake. Men jeg innrømmer gjerne at det aller beste er å komme inn igjen, og drikke den kakaoen:)

  2. Kan vel se at noen av punktene dine er mine.
    Særlig det med masse kaffe.
    Det blir feil. Jeg drikker masse kaffe uansett årstid.
    Bare så det er sagt.
    Ha en nydelig vinterdag og kle deg 🙂

    • Kaffe er godt sommer, høst, vinter og vår! Kle seg godt er viktig. Jeg har handlet inn Devold ullundertøy for en liten formue, og det har reddet vinteren for meg. God vinterdag!

  3. Det jeg liker best ved vinteren, er at da kan jeg reise ifra den, til et sted som ikke har snø og is. Og det gjør jeg forresten i morgen. Kommer hjem uti mars. Da kan man fornemme våren helt nede ved sjøen.

  4. Jeg er ikke så glad i vinter selv.. Eneste er vinteraktiviteter da som skøyter, alpint, skiturer, aking med kule folk, bålgrilling, hjemmelaget mocca og annet snadder :-).

    Og så har man fantastiske solnedganger, blåtimen, fine trær med et tynt snølag på, hvite jorder med skispor etc.. Eh.. Men mørket er jeg ikke så glad i, altså :-p.

  5. Ja, blåtimen og snø på trærne er nydelig. Nesten verdt hele vinteren, men bare nesten. Du Øysten, hvorfor er ikke navnet klikkbart slik at jeg finner igjen bloggen din?

Legg igjen en kommentar

