Mye store pupper i Norge

pupper norgeMoteguruene Trinny og Susannah har vært i Norge. De to britiske damene driver med «Makeover Mission». De har vært i Norge for å lage «Trinny & Susannah – oppdrag Norge». Etter norgesbesøket har damene konkludert som følger:

  • Det er mye store pupper i Norge
  • Norske kvinner har brede skuldre
  • Norske kvinner er reserverte og litt for selvbevisste

Det er morsomt at to britiske kvinner hevder at norske kvinner har store bryster. I England har bryststørrelsen økt de siste årene, antagelig fordi vekten generelt har økt. Gjennomsnittstørrelsen er nå en D cup. I Norge er gjennomsnittet fremdeles B cup. Kanskje fordi vi ikke er like overvektige? Det er engelske kvinner som har store pupper. Ikke norske. En gruppe kvinner har likevel veldig små pupper. Idrettsjentene. Jeg er litt under middels opptatt av pupper, men når de ikke er der, så er det umulig å ikke legge merke til dem. Hvorfor har kvinner som driver med utholdenhetsidrett på topplan ikke bryster, eller nesten ikke bryster?

Det kan hende at norske kvinner har brede skuldre fordi det er så kaldt og snør så mye i dette landet. Man får sterke muskler og brede skuldre av å bære ved og måke snø.

Det morsomste i artikkelen er dette sitatet:

– I England når det er bitende kaldt så ser man kvinner som går nedover gaten iført en blitteliten shorts og bar mage. Her har kvinner en tendens til å ta på seg litt mer klær. Jeg tro de er mer reservert og litt for selvbevisste til å vise for mye hud, sier Susannah.

Jeg vet ikke om dette sier mest om Susannah, britske kvinner eller norske. Å gå i en bitteliten shorts og med bar mage i kulden er ikke særlig smart eller flatterende. Det er i alle fall ikke noe jeg ville skryte av. Det er mulig noen synes det ser bra ut, jeg synes det ser kaldt og dumt ut. At de fleste norske kvinner kler på seg i kulden tror jeg er et uttrykk for at det er kaldt, ikke at de reserverte og litt for selvbevisste. De fleste kler jo av seg om sommeren. Vel, kanskje det er et uttrykk for selvbevissthet. Vi liker jo ikke å å få frostskader eller se dumme ut. Men er det så galt da?

19 responses to “Mye store pupper i Norge

  1. Kle seg etter temperatur og vær, tenker jeg.
    Men det er vel så, er man ikke vant til å ha skikkelig vintervær, lærer man vel heller ikke å kle seg.
    Jeg smilte i et imaginært skjegg, en gang jeg var i London (før pelshysteriet blomstret intenst) Der trippet mondene damer rundt iført «sheers», stiletthæler og pels. Artig skue.
    Man har forøvrig observert (ikke i år) bar mage, thights og collegejakke i – 15.
    Hmmm. mangler noe?
    Ha en fin dag 🙂

  2. Ja, det mangler svar på hvorfor har toppidrettskvinner nesten ikke har bryster? 😉

    Et ordtak sier at det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. Jeg er vel ikke helt enig spesielt når det det med dårlig vær. Det finnes. Likevel så bør man kle seg etter været ja. Godt parkas har blitt moderne igjen.

    Ha en fin dag moror 🙂

  3. Toppidrettsutøvere har ikke fettvev, og hva er bryst laget av? 🙂

    Altså, uttrykker det dårlig selvbilde å kle på seg? I dag er dagen for den tykkeste dunjakken her i Narvik, det er -10 og det falt meg ikke inn å tenke at «Oi. Her var det ikke mye selvbevissthet, gitt».

    På den annen side, jeg kan huske da jeg var 14-15 år og alle vi jentene holdt på å fryse ihjel fordi verken lue eller votter var aktuelt. Og stilongs? Ikke sjans. Buksene var altfor trange. Kanskje Trinny og Susannah hadde likt meg bedre da 😉

    Fint innlegg igjen Jenny!

    • Aha. Brystene er laget av fettvev selvfølgelig. Men om de først er utviklet så blir de vel ikke borte selv om fettprosenten vår synker? De kan bli mindre, men ikke borte? Hmmm.

      Heldigvis er gode varme klær moderne i dag. Da kan man både være selvbevisst og kle på seg.

      • De som driver seriøs idrett har gjerne drevet med det LENGE. Altså gjerne før, eller mens de utviklet pupper. Dermed ble de aldri noe større.

        Kan ellers fortelle deg at joda, de blir borte/mindre når fettprosenten går ned, men huden som er utvidet blir jo igjen.

  4. Kanskje engelskmennene tror de bor i tropiske strøk? Jeg så små babyer kun iført bleie og kortarmet t-shirt i York. Vi norske gikk i fullt regnutstyr og ekstra gensere:-)

    I program om mote/bli ny fra England er de veldig opptatt av at kløften skal vises og at damene skal være sexy.

    Store bryster er et slit,spør du meg.

    • Stakkars babyer! Viktige å holde babyene varme, de kan jo ikke si fra at de fryser.

      Kløfter kan jo være sexy det da, men alt til sin tid. I feil setting kan det bli direkte usexy.

  5. Etter å ha budd nokre år i England er mi meining at dei ikkje heilt veit kva vinter er, heller. Landet stoppar heilt opp berre med eit fnugg av snø.

  6. Idrettskvinner og pupper?
    1) Om de finnes i utgangspunktet vet jeg at noe taper for at de skal holde seg på plass.
    2) Null fettvev som nevnt over.

    • Ja, tape og sports-bh-er blir brukt. Det der med fettprosent må jeg fundere mer på. Så sprintskøyteløpere i går, og jeg trodde de var menn helt til jeg fikk vite navnene.

  7. Det har nå blitt mer og mer vanlig å se jenter i korte skjørt og høye hæler her i Norge også. Også om vinteren.

    De fleste av de har jo vett til å ha på seg jakke i det minste da. Og med korte skjørt så ser det da gjerne ut som om de går uten noe nedentil…

    De to britiske damene har nå alltid uttalt seg tullete. Uansett om de har vært i her eller der.

    Pupper er besvart i kommentar lenger opp. 😉

  8. Joda, har sett det. Norske jenter blir jo ofte kritisert fordi de kler seg så lite kvinnelig. Det er interessant at kvinner i Paris og Roma feks kler seg ganske varmt vinterstid. Ikke uvanelig å se dem godt påkledd med gode, varme, lave vinterstøvler og et stilig skjerf eller noe tullet rundt seg.

    Visste ikke noe om disse damene jeg. Følger visst ikke så godt med på slkt.

  9. Jeg som har levd et ufattelig langt liv, husker godt de korte skjørtee og høyhælte sko eller støvletter allerede på 60-tallet. I 1971 var det en jente (nabo)som fikk frostskader på innsiden av lårene på grunn av klesmoten.
    Så, forfengeligheten gjentar seg.

  10. De fleste nordmenn er vel dobbelt så store om vinteren enn om sommeren?

    Toppidrettsutøvere har kanskje små bryster fordi de trener mye? Bryster er for det meste fett.. Ikke vet jeg, er ikke så interessert i sport, akkurat.

    • Jeg er i alle fall nesten dobbelt så stor. Jeg hater å fryse. Glad det er kommet ull som ikke klør og store varme dunekåper.

Legg igjen en kommentar

