Dagens klage

MotivasjonJeg klager ikke så ofte over været. Været er. Lite å gjøre med det. I dag føler jeg likevel for å klage. Kanskje jeg heller skulle ha sendt klagen til brøytemannskapene i steden for å klage i bloggen. Det hjelper jo ikke. Ingen av delene. De få gangene jeg klager synes jeg synd på meg selv. Dette er en slik dag.Jeg synes veldig synd på meg selv.På slike dager som i dag lurer jeg på hvorfor jeg bor i dette landet. Misforstå meg rett. Det er mye jeg liker med gamle Norge. Det er et vakkert land. Flott natur. Vi har ytringsfrihet. Penger. Vi har gode velferdsordninger. Jeg betaler til og med skatten med et smil. Utrolig nok, men jeg gjør det.

Men så er det den

ne snøen da! Snø snø snø snø. Det er ikke noe galt med snø, men hvofor må det komme så mye av den om gangen? Det får meg til å ønske at jeg bodde i et annet land. Et varmere land. Et land hvor det ikke snør.

I snødde jeg

nesten ute. Ja, du leste riktig. Jeg snødde ikke inne, men ute. Det har seg slik at jeg skulle hjem fra jobb. Det ble en mer slitsom jobb enn å være på jobb. Jeg burde ha jobbet åtte timer til. Det hadde vært bedre.

Prøv å gå

to kilometer i snø som når den når deg til midt på låret! Ja, jeg er et lavt menneske, men det betyr ikke at det ikke er mye snø. Å gå to kilomet

er med snø som går over knærne er ingen lett affære og man får aktivisert en rekke muskler man ikke visste man hadde. Og så er det vått og kaldt. Brrr.

Nå sitter jeg her under dyna. Endelig tørr. Nå er jeg innesnødd. Heldigvis har jeg ullsokker, masse kaffe og internettlinja virker. Jeg kommer ikke til å sette mine ben utenfor døra før det har blitt brøytet. Så det så!

God søndag!

18 responses to “Dagens klage

  1. Er redd det kan ta litt tid ja. Men jeg skulle heller ingen steder i dag. Bare være under dynen. Fin søndag til deg mormor.

    • Hei 🙂

      Ja, er innesnødd og blir nok det til brøytemannskapet kommer. I går kom de i 18 tiden. Har mat, og masse kaffe! Heldigvis.

      Velkommen til bloggen!

  2. Hm, inntil nylig klaget folk over MANGEL på snø, nå er det for mye. Høhø. Men også jeg liker varmen best. I dag skal jeg gå tur med nabohunden. Han liker å base i snøen. Og da får jeg meg en latter også. Pluss en tur.

    • Jeg har ALDRI klaget av mangel på snø! Og skal aldri gjøre det. De som klager på det kan flytte til fjellet 😉 Tur med hund er sikkert kos. God tur 🙂

  3. Varm igjen? 🙂
    Ikke tilhenger av sne eller under +10.
    Brrr. Det er ikke morsomt. For meg. Men barnebarnet (ikke du) jubler 🙂
    Ha en flott kveld 🙂

    • Ja, ble varm igjen. Og snøen er ryddet bort. Slipper å vasse til jobb i dag. Snø er pent, men ikke praktisk 🙂 Ha en fin dag.

  4. uff av meg, sier jeg, og må innrømme at jeg trekker på smilebåndet og ler litt i skjegget(jeg heldigvis ikke har).

    Men når det er sagt, ler ikke av deg, men av klageinnlegget ditt.. Ikke fordi det var så festlig, men liker den negative tonen din. Nå virker jeg kanskje ironisk, men er ikke det. Skriv mer:)

    • Aha, kanskje en ny nisje? Negative toner i blogginnlegg?! Det er jo så mange positive mennesker i cybern. Gjør plass til de negative 🙂

Legg igjen en kommentar

