Metakommunikasjon

– Du kan ikke bare si sånt uten videre

– Si sånt, hva da?

– At du skal slutte på jobben og ikke med din kone

– Ja, men det er jo det jeg skal

– Joda, men du kan ikke bare informere. Vi må snakke om det. Snakke sammen

– Er det ikke det vi gjør nå da Jenny?

– Nei

13 responses to “Metakommunikasjon

  1. Det burde ikke være så innmari vanskelig heller. Kommunikasjon er jo bare å snakke sammen. Ikke noe hokus- pokus.

  2. Ja, og det er litt slitsomt og det er da det er nyttig med metakommunikasjon. Snakke om hvordan man snakker sammen. Av og til kan det være nyttig. Noen ganger er det uansett håpløst.

    • Tror ikke jeg har hørt en eneste dialekt jeg ikke forstår det meste av om folk snakker sakte, men så liker jeg også veldig godt dialekter og har fått mange muligheter til å trene meg på å forstå.

  3. Mener jeg har hørt et sted at 70% av all kommunikasjon er nonverbal. Å ikke vise intereesse er også å kommunisere, i det hele tatt tror jeg ikke det går an å ikke kommunisere….

Legg igjen en kommentar

