Tynn, veldig tynn, ekstremt tynn

tynn anorexia Altfor mange mennesker lurer på hvordan man kan bli tynn, veldig tynn, slank eller slankere. Jeg lurer på hvorfor disse menneskene havner i bloggen min? Jeg er ikke opptatt av å bli veldig tynn. Det finnes ingen oppskrift på det her. Her er det bare kaffe og kaker. Jeg skal forsøke å svare på noen av søkespørsmålene som folk har vært opptatt av. Noen søkefraser fra google analytics som har havnet i min blogg.

Hva må jeg spise for å bli veldig tynn. Enkelt. Minst mulig, eller helst ingenting. Vær mer opptatt av hvorfor du vil være veldig tynn.

Hvordan bli ekstremt tynn. Ekstremt tynn er forbundet med å ha anorexia. Det er ikke å anbefale, tanke – og følelsesmessig er det svært slitsomt. Det er også mange helserisikoer ved å være ekstremt tynn.  Bli heller ekstremt god til å være deg selv, uavhengig av vekt.

Kan man bli slank. Ja, det kan man. Kalori inn – kalori ut. Spis balansert og sørg for fysisk aktivitet. Få gjerne hjelp av ernæringsfysiolog. Dette er veldig enkel matte. Men spiser du for å dempe / regulere følelser så er det ikke lenger matte, det er psykologi og da er det kanskje en psykolog du skal få hjelp av.

Hvor mye kan jeg drikke uten å dø. Mener du vann så vil du begynne å få problemer etter 4 – 5 liter. Mener du alkohol så vil en promille over 3 kunne være dødelig, men det er svært variabelt fra person til person.

Kaffefett. Skadelig. Ikke kok kaffen din. Filter tar bort kaffefettet.

Prostituert kjærlighet. Kjærligheten er ikke prostituert. Kjærlighet er kjærlighet. En følelse. Ikke noe man kan kjøpe eller selge, men noe man kan føle.

Sjekkeartist hvordan er de. Ja, det lurer jeg også på. Per definisjon så er artist en som er med i en sirkusforestilling eller arrangementer i underholdningsbransjen. Ofte forbundet med å spille et spill. Sjekkeartister benytter seg av billig psykologi for å forsøke å lure andre mennesker til sex. Mange av dem ville ha bedre utbytte av å bedre selvtilliten sin på andre måter og øke relasjonskompetansen sin enn å leke sjekkeartister.

Et godt knulleår. Lær deg grunnleggende ferdigheter om sex,  andres reaksjoner  og «tune deg inn på den andre» på det, så vil du kunne oppleve det. Lykke til!

Har vært utro angst. Ja, man kan få angst av å bedra andre. I denne betydningen så er angst positivt. Det  kan bety at du bryr deg om andre, om du ikke har angst for at du har pådratt deg en kjønnssykdom da. Angst vil kanskje hjelpe deg til å handle annerledes neste gang du får lyst til å være utro. Om det er et poeng.

Menn i dress. Nam nam.

Tegnspråk jeg elsker deg. ,,,/ representerer fingrenes posisjon for tegnet «Jeg elsker deg».

Ytringsplikt. Ingen har ytringsplikt. Vi har ytringsfrihet. Noen forbinder ytringsfrihet med at vi har en plikt til å si akkurat hva som faller oss inn, uansett hvor krenkende det skulle være for andre. Det er feil!

Dette var noen av søkefrasene. Utrolig mange søkeord om lykke og penger. Det har jeg kommentert på før.

Ha en lykkelig lørdag.

12 responses to “Tynn, veldig tynn, ekstremt tynn

  1. Noen ganger er jeg faktisk mer opptatt av hva man ikke vil vite noe om, hvilke søkeord man ikke bruker.
    Men det blir straks vanskeligere. For de står jo ikke der.
    Men, som sagt, jeg lurer.
    Ha en livlig lørdag 🙂

  2. Ja, det blir som med samtaler. Det kan være mer interessant hva folk ikke sier enn hva de faktisk sier. God lørdag! 🙂

  3. Hehe, kjempeartig å spore søkeord. Får man slik, mon tro, de lesere man fortjener? Kan hende man til og med finner enkelte freudianske clou angående seg selv i slike oversikter. Her tripper jeg for øvrig av iver etter å røpe statistikk fra kranglebloggen min. Der ligger ”Knut Hamsun” på topp, fulgt av ”anarkisme”, ”femifascisme”, ”landssvikoppgjøret”, ”vargmål”, ”blogspot anarkist” og ”deilig er jorden”. ”Dilettantisk” kommer helt nede på ellevte plass. Så har jeg da også all grunn til å være fornøyd.

    Nå er det sjelden jeg anstrenger meg selv for å holde meg til tema, heller ikke her, og dermed følger jeg også en innskytelse til å si litt om hva toppsøkene på Jennys oversikt dreide seg om. Ja slanking! Hva i himmelens navn kan motivasjonen være for dette langvarige hysteriet omkring egen og andres kroppsvekt?

    Nå har jeg også levd lenge nok til å ha fått med meg flere versjoner. Tidligere var det mest kvinner som sultet seg, gråtkvalte eller aggressive, unnskyldningen den gang var at mennene ønsket at kvinner skulle være radmagre. På generelt plan var jo dette utsagnet direkte usant, men de oppnådde muligens litt sympati. Kanskje mest fra hverandre, om sant skal sies. De fleste menn gikk nok likevel og undret seg en del i det stille. Mange kjente seg vel litt unormale, i og med at de på ingen måte kunne kjenne igjen de preferansene de ble sagt å ha.

    Nærmere sannheten er det trolig at kvinner av noen grunn ønsket å se ut som menn, enten det nå skyldtes forakt for sin egen kvinnelighet eller ikke. Kvinneidealet med å se ut som gutter kom nemlig for fullt rett etter første verdenskrig, da kvinner i stor grad gikk ut i arbeidslivet som produksjonsarbeidere i fabrikkene. Det var særlig i England at dette skjedde.

    Tidlig på 60 – tallet kom også ”Twiggy – moten”. Den sykelig avmagrede jentungen viste med all ønskelig tydelighet at dette idealet måtte være ufriskt i sitt vesen.

    Etter hvert ble det likevel sunnhet som ble holdt fram som motivasjonen, og i stadig større omfang har også menn blitt fanget inn i galskapen. Å være overvektig har etter hvert også ført til sosial ostrakisme, i tillegg til generell diskriminering.

    Mer og mer tyder på at slankingen bunner ut i en slags selvforakt, kanskje endog et hat mot egen kropp. Fettaversjonen kan sikkert også betraktes som pervertert religion, en tilfredsstillelse av et offer – og soningsinstinkt. ”Nyere forskning” kommer neppe med det aller første til å fortelle oss en innlysende kjensgjerning omkring dette, at helse vil si å ha det godt.

    Mer komplisert enn som så behøver det ikke være.

  4. Nå er bloggen min ganske ny, men hos meg har det så langt ikke dukket opp noen søkeord. Alle som har søkt og kommet til meg har søkt på «Sotengelen».

    Ellers har jeg tidligere hatt mye gøy av søkeord som har ført til treff på min gamle blogg.

    Det jeg har lagt merke til der er at mange tydeligvis søker på det samme ordet, med ulike stavemåter etter hverandre, ev. med orddeling. Hvorfor de har trykket på samme link og trodd de skulle finne noe nytt vet jeg ikke.

  5. Jeg har aldri sett på hva de som havner hos meg har søkt på. Ikke tror jeg at jeg kommer til å gjøre det heller. På det området er jeg nok forferdelig lite nysgjerrig.
    Men som nevnt tidligere, jeg er mer nysgjerrig på det det ikke spørres etter. De ordene man venter på, de som skal vekke en eller annen form for nysgjerrighet i et innlegg, som ikke kommer.
    I kortvariant: Det uspurte, usøkte og usagte.
    Hmm.

  6. Interessante betraktninger Rune. Temaet er forsåvidt både komplisert og enkelt. Jeg er forundret over hvorfor disse søkene havner hos meg.

    @ Sotengelen. Kanskje det er nyhetens interesse som gjør at jeg blir så opptatt av disse søkeordene. Akkurat nå synes jeg det er litt fasinerende.

    @ Mormor. Det uspurte, usøkte og usagte kan være spennende det, men vi skal heller ikke overse det sagte.

  7. My account->Settings->Notifications – der kan man klikke av for så mange email-notifications man bare måtte ønske. Jenny, sett «@» rett foran nicket, slik: @jenny – da blir det en aktiv link og man får beskjed om ting & tang direkte.

  8. @Frode: Det er jo sånn internt? Tror @Sotengelen mente at hun får epost når hun noen kommenterer et innlegg hun har kommentert? Hun er ikke medlem her.

Legg igjen en kommentar

