Et nytt godt år

pule nytt årDet gamle året er definitivt på hell. Snart er 2011 historie. Året har gitt meg 365 morgener med kaffe. I dag drikker jeg garam masala coffee, i glass med høy stett. Variasjon er viktig! Hva vil jeg alltid huske fra 2011?

Fra verden: 11 mars 2011. Jordskjelv i Japan med styrke 9.0. Det ble slått katastrofealarm på grunn av store problemer med kjernekraftverket Fukushima Daiichi. Er det noe jeg virkelig har respekt for så er det atomkraftverk, selv om de ligger langt unna. Jeg er vokst opp under den kalde krigen med atomvåpenfrykt, til slutt perestrojka (reformer) og glasnost (åpenhet). Dette ble et gufs fra fortiden.

Fra Norge: 22/7 !

Sport: VM på Ski i Norge: Northug, Bjørgen og duracellkaninen Johaug. Tour de France: Hushovd, Boasson Hagen og Hoogerland som havnet i piggtrådgjerdet. Au!

Likestilling: Barneminister Audun Lysbakken ypper til ammestrid: «Mor må kunne prioritere jobb foran barns behov for pupp.» Audun Lysbakken synes visst det er helt greit at babyene blir flasket opp på palmeolje som finnes i morsmelkerstatning. Fy!

Årets morsomste kjendisutsagn: Didrik Solli Tangen i Parodi Villa paradis. «Sånn reality-tv-sex skal ikke jeg ha». Jukking under dyna er ikke noe for Didrik. «Skal du pule på tv, får du pule som en mann». Haha, dette hadde jeg ikke trodd Didrik!

Årets dølleste kjendisutsagn: Fra Trude Mostuen: «Vi er kvinner og må gjøre det kvinner skal gjøre. Vi har pupper og skal amme. Den likestillingen i Norge, jeg blir helt dårlig, jeg. Likestillingen har gått altfor langt. » Snakk om å misforstå. Hvorfor blande puppene inn i likestillingen!

Beste bloggpost: Fra bloggen Tiramteateret. Jammen alle er jo mot voldtekt og Magnhilds antiblogg. Feminisme? Så rart.

Forfatterloggen: Ny bloggplattform. Hurra! Håper på et godt 2012 bloggår. Knut Rage annonserte i går at han gir som som blogger. Det er nå en stilling ledig som nynorsk – poet  – blogger her!

Forfatterloggen. Beste kommentar: Zamoysky: «Herr Frode, den lidenskapelige Inter-naut
og Blogginnes Orakelet – vi takker for alt !». Dette stiller jeg meg virkelig bak. Heia Frode. Og takk!

Fra mitt liv: 2011 har vært et godt år.

Takk for fellesskapet i 2011.

Ha et godt nytt år alle sammen! Måtte det ta dere mot nye høyder.

11 responses to “Et nytt godt år

  1. Takk for kaffeselskap.
    Måtte det nye året bringe mange gode kopper – glass og kanner med kaffe.
    Og morsomme bekjentskaper, både på skjermen og ute i verden.

    Et kaffefylt nytt år til deg 🙂

  2. Godt nytt år Jenny
    og takk for det gamle!

    Håper vi får en aktiv
    spennede blogg framover,
    skal iallfall forsøke å bidra 🙂

  3. Bloggen blir så spennende som vi gjør den til selv. Jeg skal også forsøke å bidra etter et labert 2011 bloggår. Godt nytt år Elsemette.

  4. Ønsker deg et liflig kaffedrikkende nytt år Jenny.
    Og som du har understreket under «kaffe», det er et vitamin, i tillegg vil jeg legge til at det også betraktes som en antioksydant. Tenk det!

Legg igjen en kommentar

