Jeg kan bli veldig tynn

Klistret innlegg.  

I går satt jeg på et venteværelse og leste slike kvinneblader jeg aldri ellers leser. En av artiklene tok for seg hvor mange kalorier man kunne spare på å bytte ut diverse mat og drikke med varer som inneholder mindre kalorier. I tillegg fortalte de hvor mye vekt man kunne gå ned i løpet av ett år om man byttet. Det var helt vanlige ting som mennesker spiser eller drikker daglig, eller av og til. Jeg gjør i alle fall det. Peanøtter for eksempel, men det skulle man bytte ut med erter. Erter! Hvem gidder vel å spise erter til snacks??? Man kunne gå ned hele 14 kg i året om man byttet ut peanøtter med erter.

Det var når jeg regnet sammen alle disse vanlige tingene vi spiser eller drikker jeg fant den største svakheten med artikkelen. Hver for seg så det jo greit ut, bortsett fra at alle de idiotiske tingene man heller burde spise enn de gode tingene. Om jeg følger alle rådene så skal jeg gå ned nesten 100 kg i vekt i løpet av et år. Det er omtrent dobbelt så mye som jeg veier! Det er som disse andre merkelige tingene vi blir utsatt for i ulike aviser. Spar 14.000 i strømregnig i året! Jeg har lurt veldig på hvordan. Jeg har ikke 14.000 i strømregning i året. Hvordan kan jeg spare noe jeg ikke har?

Hvordan kan jeg miste vekt jeg ikke har? Vanskelig spørsmål Einstein!

Journalister er en morsom yrkesgruppe. Særlig når de produserer slike ting. Det virker som en hel del av dem har en massiv realitetsbrist, eller er utrolig dårlig i matte. Jeg elendig i matte, men skjønner at jeg ikke kan gå ned det dobbelte av hva jeg veier. Det er enkel matte! Selv når jeg er død og begravet, eller blitt til aske har jeg ikke mistet så mye vekt. Og er det noe poeng å bli så tynn av man blir borte?

Konskvensen av all den byttingen av mat, drikke og snacks, vil være død og fordervelse. I alle fall sjelelig død. Hva er vel livet uten en neve feite, salte, gode peanøtter av og til? Hva er vel livet uten skikkelig melk i kaffelatten? Uten et glass god Amarone?

Kari Jaquesson synes jeg hadde det beste rådet. Ikke er dama bare pen, hun er smart også: Smil! Man blir mye gladere av å smile. Omgivelsene blir gladere. Konklusjon: Det er bedre å være glad enn å spise merkelige kalorifattige ting.

Ha en fin førjulstid.

Forsyn deg med kaffe og kromkake.

Smil!

20 responses to “Jeg kan bli veldig tynn

  1. Hehe, denne var bra! Enig alt bortsett fra det med melk i kaffen. Men det er bra man ikke er helt enig også! Og St. Michael’s peanøtter er best! Høhø. Eneste ertene jeg kan spise som snacks, er de med wasabi rundt, Da blir det litt krutt ut av det!

    • St. Michael’s peanøtter er nam nam nam. Av og til putter jeg noen i en glassflaske cola. Da kommer ungdomsminnene 😉

      Takk!

  2. Det er sikkert en fantastisk følelse å miste mange kilo og derfor er det naturligvis noe man vil gjenta mange ganger (som med alle morsomme ting), altså er poenget at ved å spise erter, kan du repetere moroa mange ganger i løpet av året og dermed miste 100 kilo! Eller noe..

  3. Hehe. Ikke kan jeg skjønne det er moro, men jeg skjønner jo heller ikke alt. Velkommen til bloggen Lammelår. Fantastisk brukernavn. Jeg iiker lammelår!

  4. Tilbaketråkk: Lavkarbo og dietter·

  5. Tilbaketråkk: Lavkarbo og dietter «·

  6. Å guri, som jeg husker cola og peanøtter. Glasscola selvsagt. Husker hvor matt og doven cola´n raskt blei, av denne snodige sammenblandinge. Men så himmelsk det smakte! Tror jeg må prøve igjen. I dag!

  7. Kan jeg ta en soyalatte i stedet? Har akkurat skrevet et nytt innlegg (jeg som skulle prioritere ned blogging før jul), ganske emosjonelt ble det også, og oops.. omtrent akkurat samtidig som innlegget var ferdig, oppdaget jeg at skåla med pistasjnøtter var tom. Helt tom…

  8. For et fantastisk innlegg 🙂

    Jeg lurer på hvordan jeg skal gå ned 14kg i året på å kutte ut de peanøttene jeg spiser 6-7ganger gjennom året. Stod det noe om det?
    Eller må jeg starte å spise det fast før jeg kan bytte det ut med erter, for å gå ned kiloene?

    Tomter innom seinerer og 🙂

  9. Det er sagt at når kvinner leser slike blader som du refererer til, så er det en masochistisk handling. Og enkelte gjør det om igjen og om igjen. Uten at så veldig mye kanskje blir forandret. Det er også sagt at om kvinner valgte slik som kvinneblader rådet dem til, ville det ikke finnes en eneste ulykkelig ektemann lenger. Men jeg vet nå ikke jeg. Lykke er vel kanskje mer enn det kvinneblader predikerer. Uansett går jeg for bilbladene på legekontoret. Om de finnes. Der står det ikke et eneste ord om hvordan jeg skal se ut. Og det synes jeg i grunnen er greit.:)

    Bjørn

    • Tja, ikke alle blir like påvirket av det. Jeg synes det kan være ganske underholdene de få gangene jeg kommer over dameblader. Bil er jeg under middels interessert i. Nå bruker jeg mest iPhonen for å surfe når jeg er på venteværelser.

Legg igjen en kommentar

