Om å slutte med noe

slutte å røyke– Jenny. Jeg orker ikke denne røykingen din lenger. Det plager meg. Du lukter vondt. Smaker vondt. Kan du ikke slutte med det?! Jeg vil at du skal smake søtt og litt syrlig.

Jeg kjente at blodet steg til hodet på meg. Når blodet var på tur oppover kjente jeg at halsen min ble rødflammete. Det irriterte meg. Jeg ville se uanfektet ut. Som om jeg ikke brydde meg. At det ikke betød noe for meg. Jeg ventet til jeg kjente blodet var på vei tilbake før jeg så ham dypt inn i øynene og svarte med lav stemme.

– Jeg skal slutte å røyke når du slutter med din kone.

42 responses to “Om å slutte med noe

  1. Jenny.
    He he…hørtes ut som litt av et valg. Hmm, røyking er farlig, enkelte kvinner er avhengighets skapende. Så, ja, det er logisk hva du forteller her. (smiler)
    🙂

  2. Avhengighetsskapende er du helt sikkert Jenny.

    Du får begynne med de nye el-sigarettene som inneholder nikotin, men som røyker vanndamp og ikke avgir smak eller lukt.

    …og hun i teksten, kunne sikkert påpeke noen av hans svake punkter også – hvis hun ville.

  3. Jeg synes du skal fortsette å røyke, og ja slike sigaretter finnes. ‘De’ sliter faktisk nå med å finne ut av om disse inngår i røykeloven eller ikke, for i prinsippet funker de på samme måte som niktintyggegummi; forurenser ikke og sjenerer ikke andre. Søk på Johnny Depp og el-sigarettes, så tipper jeg du får opp noen scener fra filmen The Tourist hvor han røyker slike

  4. Var egentlig konen et ømt punkt?
    Næh … i pose og sekk.
    Klassisk, og samtidig sier du nok til deg selv at neida, dette ER spesielt …
    Skal snakke med deg når du våkner. ;o)

  5. Fin tekst, Jenny, som inviterer til tenking.

    Det som først og fremst slår meg er at begge gikk inn i det med åpne øyne, og dermed ikke har rett til å klage på noe som helst. En annen ting jeg tenker er: OM han sier: «OK, jeg skal gå fra henne. Nå, med en gang», – vil du (eller hvem du nå egentlig skriver om) slå til da? Er han verdt å slutte å røyke for? Er NOEN det?

    Godt skrevet.

    • Nå tror jeg ikke nødevndigvis du skal bruke mine tekster som eksempler på korte tekster. De har en tendens til å bli veldig korte. Det er fordi jeg øver meg på å skrive stramt og poengtert.

  6. Tilbaketråkk: Bloggbuzz – Fem kreative bloggere·

  7. Takk Alxia. Jeg har ikke så mye tid til å skrive om dagen, men jeg kommer kanskje sterkere tilbake når jeg får mer tid. Røykeslutten går dårlig. Det andre går sånn der..

  8. Tilbaketråkk: Bloggbuzz: Fem kreative bloggere·

  9. Tilbaketråkk: Den store overraskelsen «·

Legg igjen en kommentar

