Sjekkeartister

dating

kynisk dating

Å være singel i vår tid er ikke bare enkelt. Det nyeste er menn som går på sjekkekurs. Etter dette kurset blir de sjekkeartister. Dette er en ny trend som flere kaster seg på. Gjennom å lære seg å tenke positivt og tekniske sjekkeferdigheter, skal de visst dra damer i fleng. Metoden er kynisk og manipulativ.

Jeg ble utsatt for en slik på fredag. I bunn og grunn tror jeg han var en god mann. En helt vanlig mann. Han var kanskje ikke den fineste konfekten, men helt grei. Det var i alle fall ikke noe i veien med verken utseende, utdannelse eller jobb. Det som ble problemet var oppførselen hans.

Når man blir utsatt for sjekkeartister er det helt opplagt av det er det som skjer. Ofte starter de med en «snill fornærmelse», som skal fungere som en apetittvekker. Denne gode mannen, la oss kalle ham Arne, åpnet sjekkeshowet med stor selvtillit og sa: «Du tar deg jammen godt ut til å være så gammel».

Arne er ti år eldre enn meg. Jeg syntes plutselig synd på ham. En effekt som nok ikke var tilsiktet. Synd på, er et dårlig sjekketriks. Jeg satte meg ned sammen med ham for å finne ut hvorfor han var så sosialt klønete. Slikt interesserer meg. Etter 20 minutter hadde jeg fått hele den triste historien. Skilsmisse, barn som var voksne, følte seg ensom og fikk ikke drag på damer når han var ute. Derfor hadde han tatt et sjekkekurs. Sammen med menn i begynnelsen av 20 årene. Patetisk.

Sjekkeartisten var borte. Bare Arne med det triste livet sitt var igjen. Han var ikke kynisk eller manipulativ. Han var en middelaldrene mann med lav selvtillit og dårlig gangsyn som trodde løsningen på alt var å melde seg på et sjekkekurs.

Han tok feil. Jeg forklarte ham høflig hvor det gikk galt, ga ham en grundig psykologisk forståelsesmodell på slikt, og anbfalte ham å bruke pengene sine på et selvtillitskurs neste gang. Jaja, jeg vet at man ikke skal gi råd, jeg klarte bare ikke å la det være..

Nå lurer jeg på hva han tenkte når han våknet lørdag morgen?!

Legg igjen en kommentar

