Rosabloggere

Jeg trengte litt inspirasjon og glede så jeg gjorde et googlesøk med søkeord morsomme blogger. Hva fant jeg? En haug med rosablogger, et par interiørblogger og en del mammablogger. I en blogg fant jeg mange forslag på blogger, men alle forslagene var rosabloggere.

Jeg ble litt usikker på om det er noe feil med min humor, eller om det rett og slett er noe feil med dagens samfunn? Jeg vet at rosabloggene er populære, jeg skjønner bare ikke hvorfor. Hva er morsomt eller interessant med en drøss med blogger hvor innholdet nesten utelukkende handler om blondiner, sminke og vareprøver?

Når jeg studerer en del av disse rosabloggene nærmere så ser jeg at aktivitetsnivået er mye høyere enn for eksempel her. Det postes innlegg og kommenteres med en hastighet som gir meg mistanke om at de ikke bare er blonde og opptatte av sminke, men at de også lider av kollektiv ad/hd. Den litterære kvaliteten er det så som så med, likevel det er i alle fall aktivitet. Noen synes kvantitet er bedre enn kvalitet.

Jeg liker kvalitet. Jeg liker også ord. Dessuten synes jeg forfattere er ufattelige sexy. Og da tenker jeg helst på det som foregår i hjernen deres. Tenk å ha all den fantasien da! Akkurat det kan gi uante muligheter. Jeg synes det er rart at forfattere ikke har flere groupies, sånn som musikere og rosabloggerene har.

Mulig jeg har en fordom mot blondiner, og i tillegg har en forfatterfetisj, men det er vel ikke det verste man kan ha..?

8 responses to “Rosabloggere

  1. Det er noe sexy med en mann som står frem og sier han er sexy så jeg tror deg. Om jeg er sexy? Ja, tror da det. Tankene mine er i alle fall sexy 😉

  2. Tror deg, Jenny, og når du svarer sånn, skal jeg jaggu vise deg bootsa mine en gang 🙂 Finnes det bilde av deg noe sted?

  3. Øh, søkte morsomme blogger og fant frem hit? Eller var det kaffebønner? Nuvel, god rosa kveld! Hva er forresten en rosablogger? Noe ala en TV-serie på 194 «spennende reality-episoder»? Isåfall tar jeg til takke med noe så usedvanlig som en kopp kaffe – SVART uten lattetjafs! 

  4. God morgen Martin. Serverer deg en nytraktet kopp svart kaffe og ønsker deg en god morgen. Jeg har vært her en stund, men ikke så aktiv. En rosablogger er en som skriver om sminke, skjønnhet, moter og sånne viktige ting osv.

  5. Jenny… Hei du skjønne. Artig innlegg i alt sitt alvor. Jeg liker brune puber jeg, hender det dukker opp noen blondiner og mørke brunetter på slike steder. Sånn litt utpå kvelden blir de fleste kvinner veldig vakre….ja rent rosa og vakre, i denne mannens øyne. (smiler) 🙂 jan-otto

Legg igjen en kommentar

