Singel

Å være singel kan være en krevende øvelse, særlig om man er kvinne på førti pluss – minus, alt ettersom. Jeg har vært singel en stund. Det er viktig å være singel akkurat passe, har jeg forstått. Ikke så lenge at det er innlysende at jeg ikke er attraktiv, men heller ikke så kort at det virker som jeg shopper og forbruker menn. Folk rundt meg begynner å bli utålmodige. -Hvorfor finner du deg ikke noen? -Er du kresen? Det betyr at jeg har vært singel for lenge.

Jeg har stilt meg selv spørsmålet. Hvorfor er jeg singel? Fordi jeg ikke har funnet noen som passer? Fordi jeg liker å være singel? Det passer for min livssituasjon nå? Jeg har ikke funnet noen som passer, det er jo innlysende, ellers ville jeg ikke ha vært singel. Hvor finner man disse som passer? Og er man interessert nok, ville man da ikke fått dem til å passe? Hvor finner man egentlige passende menn?

Venninnene mine er urbane og überkule, de har forslått nettdating for at jeg skal komme meg i drift igjen. Alle singler driver visst med det om dagen.

Etter å ha registrert meg på noen nettdatingssteder og observert livet der inne noen dager, så stiller jeg meg selv det essensielle spørsmålet: Nettdating. Er det noe alle single, moderne mennesker av min tid driver med og som er helt naturlig, eller er det den ultimate ydmykelse?

9 responses to “Singel

  1. tiiist er fremdeles Frode som roter rundt i sine test-kontoer… 🙂
    Du går hit: http://forfatterloggen.no/wp-admin/options-discussion.php
    …og klikker av for det du måtte ønske.

  2. Nettdating er noe «alle» datakyndige søkende single kvinner på 40, driver med, er det ikke?
    Det kan ikke være noe ydmykelse i det, man avtaler et møte – middag eller kaffe, og så går man videre eller lar vær.
    Realt.
    Jeg har forstått at det kan være et stykke vei å gå, før man går videre
    – eller at man kan risikere å gå videre feil vei, men man må liksom risikere noe.

  3. Hei Jenny!Velkommen til FL.Nettdating er nesten et must for single som ikke orker løpe på byen eller som ikke treffer så mange i forbindelse med jobb og interesser. Fant jeg ut, i hvert fall. Jeg traff noen stykker og gifta meg med en av dem. Har kun positive opplevelser.:-)

Legg igjen en kommentar

